Sesongens første skitur (26.10.2019)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Fisketjernnuten (1,527m) 26.10.2019 13:19
Øystre Fagerdalshøe (1,504m) 26.10.2019 14:36
Bildet er tatt like etter vi har vært på Fisketjernnuten

Etter en stopp på Beitostølen for å bytte fjellskoene til Hans Thorvald + handle, dro vi til Valdresflya. Vi hadde med oss både fjellsko og skiutstyr, og var spente på om vi fikk mulighet for å ta sesongens første skitur. Når vi kjørte forbi Bitihorn, så det ikke veldig lovende ut for skitur. Men da vi kom opp på over 1300 høydemeter så vi at skiene kunne benyttes.
Første topp var i dag Fisketjernnuten. Ikke en alt for lang tur med grei og slak stigning. Det var skareføre så litt hardt å gå enkelte plasser. Vi så også en del andre folk ute. De gikk enten på beina, eller på ski med drahjelp. Det vil si, de hadde bikkje eller at de kitet.
Turen bort til Øystre Fagerdalshøe var lang. Det var litt kuppert terreng og vi gikk i motvind. På ca. 1350 moh måtte vi sette igjen skiene og gå opp til topps. Like fin utsikt på denne toppen som på Fisketjernnuten.
Vi hadde stort sett solskinn hele turen, og det var veldig artig å få gått på ski igjen.