Hjortahorgi og Torfinnshorgi (02.10.2019)

Ascents Torfinnshorgi (1,343m) 02.10.2019 14:14
Hjortahorgi (1,351m) 02.10.2019 16:03
Skjemmehorgi (1,350m) 02.10.2019 17:06
Visits of other PBEs Tesdalen p-lomme (500m) 02.10.2019 11:13

Etter en god frokost dro Hans Thorvald og jeg for å gå på tur i finværet. Ble ca 45 min biltur til vi kunne parkere bilen på Tesdalen p-lomme. Var ganske hompete vei til parkeringen.
Vi fulgte en bratt vei i starten, før vi kom over på sti. Denne fikk vi kun fulgt et lite stykke før det ble gåing i terrenget. Ble mest terrenggåing i dag. Omgivelsene var vakre og det samme var været. Jeg kunne gå mye av turen uten jakke. Det var noe snø i fjellet, og en del glatte steiner. Gikk ganske greit oppover, men på vei ned ble det litt mer utfordrende. På kartet kan det se ut til at vi har gått en del på isbre. Dette er ikke tilfelle. Mye av breene som er tegnet inn på kartet eksisterer ikke lenger. Vi oppdaget også et vann og noen isbreer som ikke var tegnet inn på kartet.
Det ble en veldig flott tur. Dessverre var terrenget meget kuppert noe som gjorde det tungt å gå. På grunn av det kupperte terrenget i dette fjellområdet tviler jeg på at jeg kommer til å gå her flere ganger. Når det er sagt, var omgivelsene rundt Torfinnshorgi svært vakre. Det var også morsomt å få en topp til på lista > 1000 m PF.

Flotte omgivelser ikke langt fra Roksbotnen
På toppen av Torfinnshorgi
Bildet er tatt nedenfor Torfinnshorgi
Hans Thorvald trimmer
Bildet er tatt på vei ned igjen til bilen