Store Kågtinden (09.07.2019)

Ascents Store Kågtinden (1,229m) 09.07.2019 15:01
Visits of other PBEs Storbukta p-plass (20m) 09.07.2019 11:40

I dag sto den tredje høyeste øytoppen i Norge for tur - Store Kågtinden. Vi fulgte bil-/traktorveien i starten, før vi etterhvert gikk over på stien som vi fulgte til topps. Veldig flott vær på starten og slutten av turen. Når vi var på toppen var det overskyet. Vi skrev oss inn i toppboka. På samme måte som i går var vi de tredje og fjerde som hadde skrevet oss inn i boka i 2019. Det var veldig fin utsikt på toppunktet. Det blåste litt surt så jeg skiftet fra shorts til bukse. På vei ned fulgte vi ikke den samme ruten som opp. Dette var på grunn av snøen som vi dro nytte av nedover. På vei ned slo jeg en stein i leggene noe som endte i en liten kul på venstre legg, og en stor en på høyre. Ble en veldig flott tur i dag også.

Store Kågtinden
Storbuktvannet mot Redotinden
Ved Storbuktvannet
På vei oppover

Kågtinden

Written by repelo 09.07.2019 23:24

Litt av noen turer dere går! Flott turrapport med fantastiske bilder!