Drangen (15.06.2019)

Ascents Stortinden (1,022m) 15.06.2019 15:29
Visits of other PBEs Klåpheia Andørja (183m) 15.06.2019
Forså p-plass (40m) 15.06.2019 12:09

Ny dag med fantastisk vær. Vi kjørte til parkeringen, men så at bommen sto åpen oppover vegen vi skulle følge. Vi tok ikke sjansen på å kjøre oppover dersom bommen ble låst. Ble derfor en del flere høydemeter og kilometer enn strengt tatt nødvendig. Både veien og stien i dag var fin å følge. Stien var veldig godt tilrettelagt. I de områdene vi mistet stien var det snøen sin feil. Det var langt innover til toppen, men fin utsikt og godt vær gjorde at turen ble enklere. Vi hadde gode pauser og på vei ned satt vi mellom tre kvarter og en time ved Sulvatnet. Hans Thorvald var tøff og badet i dag også. Jeg synes det ble for kaldt og vasset litt i stedet. Fra Sulvatnet hadde vi flott utsikt mot Sula. Dette var en veldig stilig topp. Drangen var ikke så stilig på avstand, men den ble ganske tøff når vi nærmet oss. Det ble en veldig flott tur i dag også.