Storkvelvbu (15.07.2018)

Visits of other PBEs Storkvelvbu (1,200m) 15.07.2018
Venlisæter parkering 15.07.2018
Flotte omgivelser i terrenget nedenfor Brennhøa og Krusgravkampen

Hans Thorvald og jeg dro til Venliseter parkering og satte igjen bilen der. Derfra gikk vi med større sekker enn vanlig, for dagens plan var en del nye topper (for min del) og overnatting på Storkvelvbu. Jeg var svært sliten i starten på turen, men formen ble heldigvis bedre underveis. Vi fikk gått en del på sti i dag, men det ble også en del gåing i terrenget.

Utsikt ned mot Espedalen
Varden på Medgrundskampen
Rundhøa

Oppover til Krusgravkampen møtte vi på en hoggorm. Det gikk overraskende bra for min del, som regel er jeg livredd. På Krusgravkampen tok vi oss en god matpause før vi satte kursen for Brennhøa. Det var virkelig vondt å gå opp dit med masse kratt. Hans Thorvald og jeg var enige om å omdøpe toppen til Kratthøa. Før vi gikk ned fra toppen satte vi opp igjen trigpunktet og bygget steiner rundt det.

Mot Krusgravkampen
"Kratthøa"

På vei til neste topp kom vi over en skikkelig multemyr med mye multekart. Det var en virkelig flott værdag med mye sol og god temperatur. Mot slutten av turen begynte vi å få lite drikke, og bekkene som var tegnet inn på kartet var stort sett tørre. Vi fant til slutt en liten bekk hvor vi fikk fylt opp drikkeflaskene, så det var godt å få i seg drikke. Deretter gikk vi strake veien til Storkvelvbu, hvor vi fikk sengeplass på eget rom. Vi lagde oss middag før vi bestemte oss for å gå på Raudgrovtjønnhøgda. Det var litt tungt å sette igang på en ny tur, men det var veldig vakkert å gå i kveldslyset. På toppen valgte vi å bygge varde. Den ble veldig fin. Veldig flott avslutning på en utrolig flott dag.