Kyrkjekletten (11.07.2018)

Ascents Kyrkjekletten (1,545m) 11.07.2018
Visits of other PBEs Jutulhogget (500m) 11.07.2018

Hans Thorvald og jeg pakket sammen teltet, gikk tilbake til bilen og dro videre innover veien til Flatseter. Vi kjente begge gårsdagens tur, og bestemte oss for å se an underveis hvor lang turen ville bli. Vi fulgte sti et godt stykke, men måtte etter hvert ta av å gå i tungt terreng. I dét vi kom opp til det første plattået hadde vi et flott skue mot toppen. Der hørte vi også torden, og bestemte oss for å legge igjen sekkene og gå raskt opp til toppen. På grunn av det usikre været og slitne bein bestemte vi oss for å gå tilbake til bilen. Vi valgte en litt annen rute ned, og der var det en del løs stein. Ellers gikk tilbaketuren fint, det var oppholdsvær hele tiden.

Varden på Kyrkjekletten
Flotte omgivelser
Nesten nede ved parkeringen

På tilbaketuren ble det stopp i Alvdal hvor vi kjøpte is og tok noen stolper på Plassen skole. Vi stoppet også på Jutulhogget. Dette var et artig skue.