Fagerliheii og ny kommunetopp (26.06.2018)

Ascents Punkt ved Fagerliheii (910m) 26.06.2018 13:30
Fagerliheii (911m) 26.06.2018 13:36
Visits of other PBEs Fagerliheii stistart (377m) 26.06.2018 15:04
Fagerliheii parkeringslomme (375m) 26.06.2018 15:05
Ved toppvarden

I dag var været helt strålende, og det var svært varmt. Både Hans Thorvald og jeg hadde slitne bein, men vi bestemte oss for å ta turen til Fagerliheii. Det var mange høydemeter opp til toppen, men merkingen var god. Stien kunne godt vært litt mer vedlikeholdt, men mye av turen gikk på svaberg/stein, så der var det ikke noe problem å gå. Utsikten ble bedre jo høyere opp vi kom, og på toppen var det en flott varde. Selve toppunktet (tegnestiften) var et stykke lenger borte fra varden/triggpunktet, om det faktisk var høyere der er jeg litt usikker på. Det var fint på toppen av fjellet med noen små vann. Vi satt en stund ved varden og spiste før vi satte kursen nedover igjen. Det gikk med mye vann og svette på turen, men det ble også i dag en fin tur. Etter vi kom til hotellet igjen gikk vi ned til Nisser og badet. Det var forfriskende.

På vei oppover
Flott utsikt
Bildet er tatt fra kommunetoppen
Godt å vaske ansiktet i vannet
Multer på toppen
En del multer å se på dagens tur også