Renåfjellet og Renåskarven (09.06.2018)

Ascents Renåfjellet nord (1,014m) 09.06.2018 11:44
Renåfjellet (1,028m) 09.06.2018 11:59
Renåskarven (962m) 09.06.2018 13:03
Visits of other PBEs Vardebua (1,024m) 09.06.2018 12:09
Renåfjellet Nord

Hans Thorvald og jeg startet dagen med en god utefrokost på rasteplassen. Etterpå kjørte vi inn bomvegen (60 kr) og opp mot Renåfjellet. Det var greit å få parkert like i nærheten av der stien startet. Stiene vi gikk på i dag var godt merket og enkle å følge. Det var fint vær og flotte omgivelser. På vei til Renåfjellet gikk vi over en liten topp som vi registrerte. Deretter gikk vi bort til toppen av Renåfjellet og den flotte varden som var der. Vi gikk også innom Vardebua.

Hans Thorvald utenfor Vardebua

På vei tilbake fant vi ut at vi rakk enda en topp. Vi gikk opp til Renåskarven på gode stier. Det var litt brattere terreng enn den forrige toppen. På vei tilbake tok vi en snarvei gjennom skogen utenom sti.

Renåskarven

Det ble en veldig flott tur. Resten av dagen ble også veldig bra. Vi var på et særdeles hyggelig selskap med Løvholmsfamilien på Doktorgården.