Reykjavik og Ulfarsfell (19.05.2018)

Ascents Ulfarsfell (295m) 19.05.2018 19:46
Visits of other PBEs Reykjavik 19.05.2018 19:46
Ulfarsfell parkering (85m) 19.05.2018 19:46

Da vi våknet i dag var det mye vind og regn. Vi drøyde derfor med å reise fra hotellet til godt utpå formiddagen. Vi bestemte oss for å ta en tur inn til Reykjavik å se på Hallgrimskirka. Dette var et flott skue og vi tok også turen opp i tårnet og fikk utkikk over hele byen. Vi var heldige å hadde oppholdsvær på denne severdigheten, men vinden var kraftig.

Siden været begynte å bedres og sola kunne skimtes, bestemte vi oss for å prøve på en fjelltur. Vi dro nordøst for å bestige Ulfarsfell. Det var lett å finne frem og en fin tilrettelagt parkeringsplass. Vi fulgte en god sti helt til topps. Det ble en veldig flott tur, og det var artig og kjenne på det islandske været. Vi hadde veldig sterk vind, og jeg kunne nesten slå ut armene, legge meg fremover mot vinden og bli holdt oppe. Utrolige krefter!

Vindfullt på toppen
Ordentlig sur vind

Siden været var skiftende hadde vi også litt varierende utsikt. Det hadde vært gøy å hatt klarere utsikt til de snøkledde fjellene rundt, men satte veldig pris på turen likevel. Turen varte i om lag en time og var på nesten 4 km.