Høgdebrotet og Tjønnholstinden (06.05.2017)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Høgdebrotet (2,226m) 06.05.2017 13:27
Tjønnholstinden NØ (2,180m) 06.05.2017 13:58
Steinflytinden (2,318m) 06.05.2017 14:37
Tjønnholstinden (2,330m) 06.05.2017 15:05
Visits of other PBEs P-lomme sør for Heimdalsmunnen (1,260m) 06.05.2017 09:43

Hans Thorvald og jeg sto opp kl. 6, og dro av gårde på nok en tur til Jotunheimen. I dag var målet Høgdebråtet og Tjønnholstinden. Vi spente på oss langrennsskiene og gikk av sted i strålende sol. Dette ble sesongens første tur uten superundertøy for min del, og det fungerte helt fint.

Tjønnholstinden

Da vi skulle starte oppstigningen til Høgdebråtet gjorde vi et litt dumt valg, og gikk i et litt ekkelt område i forhold til skred. Det var nok ingen stor fare, for snøen var kram, men det var likevel litt ubehagelig. Da vi kom et lite stykke oppover valgte vi en rute hvor vi kom inn på en mer brukt skirute, og den fulgte vi resten av turen.

På toppen av Steinflytinden

Det var litt tungt å gå oppover i dag også, men vi tok mange pauser og koste oss med flott utsikt i finværet. På Høgdebråtet traff vi på Berit Flugstad, og vi hadde delvis følge med de til Steinflytinden. Oppover til Steinflytinden var det svært utfordrende å gå. Like før vi nådde toppen tok vi av oss skiene, og gikk på toppunktet, før vi spaserte videre til Tjønnholstinden. Jeg var svært fornøyd med at vi fikk gjennomført dagens turmål.

Tjønnholdstinden

Nedkjøringen fra Steinflytinden var bratt og utfordrende. Jeg kjørte ned det meste av bakken, men til slutt tok jeg av meg skiene og gikk. Alt i alt en superbra tur!