Hyttetur i Trysil (25.02.2017)

Characteristic Cross-country skiing
Ascents Eltdalsskardet (1,148m) 25.02.2017 14:13
Visits of other PBEs Nyvangsætra (845m) 25.02.2017 11:50

Etter en deilig frokost gjorde vi oss klare for skitur. Vi gikk i rolig tempo opp til Nyvangsætra, en sjarmerende liten sliten sæter. Der tok vi oss en liten pause før vi gikk mot Eltdalsskardet. Benedicte og Siri bestemte seg for å følge skiløypa rundt fjellet, mens Hans Thorvald og jeg gikk utenfor skisporet og satte kursen for toppen. Vinden var svært sterk så det ble en kald opplevelse å gå oppover. Snøen var derimot veldig god å gå på, så vi kunne gå i radig fart oppover. Vi nådde toppen, men for min del fikk jeg ikke tatt noen bilder fordi det var bitende kaldt. Nedkjøringen fra fjellet var noe utfordrende. Vi traff igjen jentene litt overfor Promillegropa hvor de hadde tatt seg en pause. Jeg var isende kald og vi bestemte oss for å sette kursen tilbake til hytta. Vi hadde en hyggelig kveld med god mat, quiz og Ticket to ride.