Vøringsfossen og Ishaugene (14.10.2016)

Ascents Store Ishaug (1,485m) 14.10.2016
Vetle Ishaug (1,303m) 14.10.2016
Visits of other PBEs Vøringsfossen (600m) 14.10.2016

I 10-tiden satte Hans Thorvald og jeg kursen østover igjen etter et hyggelig opphold på Askøy. Vi dro til Eidfjord og parkerte på sørsiden av Vøringsfossen. Var litt sur vind, så vi var spente på hvordan turen kom til å bli temperaturmessig. Kom inn på en flott sti allerede fra start. Var fin utsikt over Vøringsfossen. Vi fulgte stien til sørvest for toppunktet på Vetle Ishaugen, og gikk derfra utenom stien til toppen. På vei ned var jeg litt usikker på om jeg orket en ekstra topp denne turen, men etter å ha fått en liten matbit i ly for vinden, kviknet jeg til. Turen opp til Store Ishaug gikk lettere enn forventet, og jeg er veldig glad for at det ble en topp til denne turen. På vei ned gikk vi utenom stien et langt stykke. Det var noe kratt, men overraskende fint å gå.

Hans Thorvald med Store Ishaug i bakgrunn
Vetle Ishaug

Det var godt å komme tilbake til bilen etter en lang og flott tur. Jeg var veldig sliten i beina, og glad for at Hans Thorvald hadde båret sekken hele turen. Fra Eidfjord kjørte vi videre til Geilo hvor vi tok inn på hotell og spiste en god middag.