Tur på Sjusjøen og to andre topper i Ringsaker (04.09.2016)

Ascents Botshaugkampen (711m) 04.09.2016
Gjestbodsåsen (932m) 04.09.2016
Midtfjellet (949m) 04.09.2016
Skutberget (674m) 04.09.2016
Snørvillen (995m) 04.09.2016
Steinvikfjellet (967m) 04.09.2016

Fottur med Hans Thorvald på en flott høstdag. Vi kjørte opp til Sjusjøen og parkerte i nærheten av Kuåsen. Derfra gikk vi om Gjestbodsåsen og opp til Steinsvikfjellet. Det var noen bløte partier på veien, men det var lagt ut en del planker så vi ble ikke våte på beina. Vi nådde toppunktet på Steinsvikfjellet etter litt over en time. Vi klippet i "10 topper i Ringsaker-kortet" før vi gikk samme vei tilbake. Da vi kom ned fjellet til det første stikrysset gikk vi til venstre og i retning Midtfjellet og Snørvillen. Ned fra Midtfjellet mistet vi stien og gikk i kratt ned til bilveien. Vi fulgte bilveien litt lenger enn Kopnaglen, før vi gikk opp en fin sti til Snørvillen. Der klippet vi nok en gang i kortene våre. Vi gikk samme vei ned fra fjellet, fulgte bilveien til Gjestbodsåsen og gikk opp på det toppunktet. Deretter returnerte vi til bilen. Totalt ble turen på omkring 4,5 time og nesten 19,5 km.

Dagens andre tur gikk til Botshaugkampen. Vi parkerte i veikanten og kunne gå mesteparten av turen på bilvei. På toppunktet i skogen bygget vi en varde.

Dagens tredje og siste tur gikk på Skutberget. Også der bygget vi en varde på toppen. Nå er Ringsaker +100pf-lista komplett!

Ringsakerliste

Written by repelo 04.09.2016 23:29

Gratulerer med fullført Ringsakerliste!