Harstad (27.06.2016)

Ascents Nattmålsnuten (568m) 27.06.2016
Sørvikfjellet (607m) 27.06.2016
Visits of other PBEs Harstad (0m) 27.06.2016

Fottur på ca 3,5 time med Hans Thorvald.

På vei opp til Sørvikfjellet

Vi gikk fra parkeringa på Kilbotn stadion. Derfra gikk vi forbi stadion og barnehagen før vi tok av til venstre inn i et hogstfelt. Vi fulgte lysløypa et lite stykke før vi tok av på en sti til venstre. Det var en fin sti oppover. Da vi kom frem til skaret, satte vi igjen sekkene og gikk opp til Sørvikfjellet. På veien oppover var det igjen noe snø, men dette var utenfor stien. Vi nådde toppen etter ca 1 time og 20 minutter. Der skrev vi oss inn i boka og nøt den flotte utsikten. På veien ned tok vi en litt annen rute utenfor stien. Det var mange fluer som fulgte oss på veien både opp og ned. Da vi kom ned til sekkene igjen, spiste vi niste før vi gikk opp til den andre toppen. Også her var det fin utsikt.

Utsikt mot Sørvikfjellet
Hans Thorvald på vei opp Nattmålsnuten

Det ble en fin tur på 9,86 km, og det var fint å kunne gå i kortbukse og sportsbh på hele turen. Det ble en bra avslutningstur på en flott ferie. Bra var det også å få tatt seg en dusj på Harstad camping, før vi spiste en deilig middag ute i sola på brygga i Harstad.