Hamsuns rusletur i Grimstad (13.10.2018)  5

Endpoint Kirka (20m)
Ascents Møllerheia (51m) 13.10.2018 17:41
Kirkeheia (27m) 13.10.2018 17:51

På besøk i Grimstad med omvisning i sentrum, på Universitetet og der Hamsun ruslet tur mens han satt i fangeskap etter krigen. Sistnevnte er en liten tur som Hamsun gikk da han var i 80-årene som ga ham inspirasjon benyttet i flere av hans berømte verk.
Vi gikk fra sentrum ved Ibsen-museet opp til der den merkede Hamsun-rusleturen er merket og tok oppstigningen derfra.

Utkikksbilde fra den første kausen vi kom opp på. Her kan man se en av de mange merkepålene som viser hvor Hamsun gikk. Noen har definitivt gjort en flott jobb med å dokumentere Hamsuns rusletur.

Her er en av merkepålene der det er oppsatt en sitat der Hamsun helt klart beskriver det han ser herfra. Det finnes mange slike sitater på turen bort til Kirkeheia som gjør turen svært interessant. Man får lyst å lese mer Hamsun etter denne lille turen.

Turen anbefales - etterpå kan man gå inn på en cafè i Grimstad og nyte kaffe og kaker. God tur.