Storknuken, Inderøys høyeste (25.10.2014)

Ascents Storknuken (502m) 25.10.2014

Dagsutflukt til Inderøys høyeste topp, Storknuken 502 moh. Ikke den høyeste, men når du kommer opp på høyeste punkt så ser du uansett ut over alle blåner. Det gir en helt spesiell følelse. Arve og jeg kjørte fra Trondheim i strålende sol og etter hvert rett inn i tåkeheimen... Parkerte ved innsjøen Meltingen. Litt vanskelig å finne innkjørselen, så vi kjørte først forbi og nesten inn til Leksvik. Snudde og kjørte forbi Meltingen på nytt. Andre innkjørsel til høyre etter innsjøen. På hullete grusvei, gjennom en bom (som stod åpen) og så gjennom to grinder. God plass på parkeringsplassen. Det går en skogsvei rett frem og en til venstre. Ta til venstre. Den er merket med noen hvite plastbånd. Følg sti helt frem til toppen. Etter noen høydemeter traff vi igjen sola og fikk en fin tur til topps. Tåka lå rundt oss på alle kanter. Så ut som vi var omgitt av vann. Spesielt. Nå har vi vært til topps på 1/4 av kommunene i Trøndelag. Gjenstår fortsatt 36, så vi har mange fine turer i vente.