Kråkfjellet, Klæbus høyeste topp (19.10.2014)

Ascents Kråkfjellet (816m) 19.10.2014

Klæbus høyeste topp, Kråkfjellet 817 moh, er besteget. Vi fulgte med værmeldinga som lovte sol utpå dagen, så Arve og jeg kjørte fra Trondheim først kl. 13. Tok av ved Lundamo og kjørte 23,5 km frem til Samsjøen (bomveg - kr. 75,- betales med kort i bommen). Vi parkerte ved enden av Samsjøen (en liten parkeringsplass til venstre med en gang du kommer til sjøen). Gikk derfra, først på vei, så på sti mot vika med sandstranda. Der er det ei lita bru som går over bekken. Tok så retning rett mot toppen. Det er ikke den første toppen du ser, men den som sees lengre bak. Stor varde med turkasse og en minnestein som viser at her rastet kong Olav og statsminister Borten i 1969. Fant en geocache på toppen. Utrolig høstvær, sol og varmt. Tenk at vi fortsatt kan gå i fjellet i bar overkropp! Mørkt før vi var tilbake til bila, så det var vanskelig å se stien det siste stykket. Ryper, rein, hare og elg viste seg frem.