Nuten (27.06.2009)

Ascents Nuten (871m) 27.06.2009

På fredag ettermiddag fikk jeg vite at jeg måtte til Stavanger en tur på mandag, så da satte jeg meg like godt på første fly sørover. Ikke uten problemer kom jeg tilslutt til Resdalen i halv tretida natt til lørdag. Etter en myggfull natt våknet vi til strålende og varmt vær på lørdag. Siri ble noe overrasket over å se meg der da hun sto opp:) Mamma og pappa hadde allerede fjellturen klar, så etter frokost på verandaen ble sekken pakka og vi la ivei i retning Resfjellet. Fulgte skitraseen innover istede for å starte fra Vålåskaret, og det gikk veldig greit. Halvveis oppe i Resfjellsida tok vi av stien og svingte opp på Nuten. Her ble det en matpause, før vi fortsatte ned mot Snipvatna. Fikk rekognosert litt til multesesongen. Vi hadde appelsinpause ved vatna før vi gikk ned til Vålåskaret. Siden vi var svett og varm i toppen stakk vi ned til stranda på Resvatnet og tok et forfriskende bad, før det hele ble avslutta med grilla laks på verandaen. Da begynte det å bli så langt utpå dagen at de kjære små flygerne kom fram igjen, så da var det bare å trekke inn i hytta. Fin dag:)