Bollen (04.10.2019)

Start point Skardsholt p-lomme (174m)
Ascents Bollen (586m) 04.10.2019 14:16
Lyngstadfjellet (360m) 04.10.2019 16:06
Visits of other PBEs Skardsholt p-lomme (190m) 04.10.2019 12:31
Greit å kunne ta seg en tur til kysten for den som ikke har kondis til å baske i snø. Hadde ikke sjekka noen turrapporter, men i følge kartet var det lurt å parkere
på Skardsholt p-lomme. Det var det ikke! Skulle ha kjørt ca 500 meter lenger. Der var det god parkeringsplass og ikke minst bru over grøfta. Vi ble gående i en vass-sump og strevde for å komme over grøfta, men greide det til slutt. Vi fant til slutt stien, som ikke er der den er påtegnet kartet. Grei sti og muligens eneste plassen å gå opp. Tungt innover myrene. Gunvor snudde mens jeg stakk opp på Bollen. Finest å gå der jeg gikk ned. På nedturen fant vi også stien bort til veien! Stort avvik fra kartet.
Til Lyngstadfjellet er det greiest å parkere litt opp i veien- stor parkeringsplass. Ruta ned noe finere enn opp, stien opphører imidlertid når en kommer på ca 260 moh, men greit å gå ned i åpent myrterreng.

Melen med Sjurvarden bak.

Talstadhesten til venstre og Skalten til høyre.

Snøtinden, Sørtussen og østligste av Sandnestindane.

Atlanterhavsveien. Grip fyr litt ute til høyre, lengst ut.