Råna og Midtre Regndalstind (24.07.2019)

Start point Haukåsætra (244m)
Ascents Midtre Regndalstind (1,539m) 24.07.2019
Råna (1,587m) 24.07.2019
Visits of other PBEs Haukåssetra p-plass (220m) 24.07.2019
Regndalstind sørvesteggen - klyvepunkt (1,350m) 24.07.2019

Ankom tirsdag kveld så da var det fullt på Urke camping så vi kjørte oppover dalen og fant en teltplass ved Haukåssætra, bonus at det var utedo der. Dagen etter gikk vi oppover dalen mot Nordkopen, måtte krysse en elv, det var ganske stor vannføring så det ble av med fjellskoa og vassa over. Fulgte fin sti oppover dalen før vi kom til et parti hvor vi mista de røde merkene, vi gikk til høyre for steinura da det lå endel snø igjen enda. Krysset over noen sva mot venstre og opp en bratt ur hvor vi fant de røde merkene igjen. Kom til toppen av skaret og tok en velfortjent pause før vi fulgte en luftig rygg videre til høyre. Var et luftig parti hvor man måtte over en hammer, ellers fint. Krysset forbi Midtre Regndalstind og fortsatte bort til Råna hvor vi nøt utsikten ned til Trandalen, Hjørundfjorden, tindene i Molladalen++++ Gikk tilbake via Midtre Regndalstind og ned nesten samme vei som vi kom opp, prøvde å gå ned motsatt side enn den vi gikk opp i den bratte ura i enden av dalen, men var vanskelig å finne de røde merkene, så her ble det litt hit og dit. Det var en veldig varm dag så tempoet var veldig rolig. Møtte bare 7 andre på denne turen, så ikke den mest populære ruta, kanskje ikke så rart da den er beskrevet som meget krevende.