Vestfold (21.05.2008)

Ascents Brånafjell (398m) 21.05.2008
Skibergfjellet (633m) 21.05.2008
Snippane (399m) 21.05.2008

TSkibergfjell: akket være kort dag på jobben og en UTROLIG snill mann kunne jeg sette meg i bilen og kjøre mot Vestfold. Tok av ved Sande i retning Eidsfoss, rv 35. Like før sentrum er det skiltet retning Skibergfjell. Betalte bomavgift på 50 kr litt oppe i bakken. Kjørte til Gausesetra og fulgte den blåmerkede stien bak husene. Fortsatt noe snø i høyden her.

Snippane: Kom fra Skibergfjell. Kjørte retning Hof, videre mot Tønsberg. Tok av på rv 312 mot Skjerven - et lokalt loppemarked ved veien. Parkerte ved første hvite bom på venstre side. Prøvde å bli klok på kartet på steinen og trasket i vei. Klarte tross skilting å gå feil - nabotoppen ble besteget og den var absolutt ikke høy nok! Labbet ned gjennom skogen med kurs mot Snippane. Snublet over årets første liljekonvall i skråningen mot toppen. Det ble en riktig fin skrytebukett. Noe utsikt, et flymerke og en bokkasse på toppen, men den berømte hytta fant jeg altså ikke! Har ennå til gode å få servert kaffe på topptur. Dagens nyttige/skumle lærdom etter omveien er at selv om alt synes logisk i mitt hode, er det ikke nødvendigvis sånn i virkeligheten.

Brånåfjell: Fulgte beskrivelsen til Inger Lise - og den stemte bra. Anbefales. Dette ble dagens siste. Hunden var trøtt og solen begynte å gå ned. Ikke mye å ta bilde av på toppen. Jeg savner vestlandsfjellene!!