Ranastongi Valdres #126 (29.06.2015)

Written by linntherese GSM

Ascents Ranastongi (1,903m) 29.06.2015
Ranastongi trig pkt (1,900m) 29.06.2015
På Ranastongi vardetopp.

Fra terningkast-1-turen på Tjuvhanskollen kjørte vi kjempelangt, i nesten to og en halv time for å komme til neste tur. Etter en is i Aurdal sovnet jeg og våknet først oppe på fjellet.
Her blåste det så vi måtte kle på oss mere klær. Og så gikk vi.
Det gikk veldig bra lenge, det var fint å gå og sånn helt til jeg måtte på ordentlig do og pappa ikke hadde med dopapir.
Skikkelig ille blei det først når snøen ikke ville bære oss lenger. Vi bare datt rett gjennom og jeg hadde ikke vanntett bukse, så jeg blei kjempekald på knærne. Det var veldig laangt inn til toppen og en gang trodde pappa at vi måtte snu, men så kom det litt fastere snø, men egentlig var det bare grusomt.
På toppen måtte vi først til et sted som pappa sa var den egentlige toppen, og så bort til varden.
På vei ned ble det enda kaldere og vondere på knærne. Det gjorde så kaldtvondt at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, men til slutt ble vi ferdige med den råtne snøen og kunne jogge på sånn der fin snø.

Ranastongi egentlig topp. Et eller annet sted her. Ikke lett når det er så flatt.
Ikke morsom snø.
Langs elva på tur opp.
På med gamasjer og klar for tur.

Start date 29.06.2015 17:50
End date 29.06.2015 21:56

Huff da.

Written by Olepetter 30.06.2015 14:59

Bedre å gå denne på ski tidlig i mai!