Tjuvhanskollen Valdres #125 (29.06.2015)  1

Ascents Tjuvhanskollen (760m) 29.06.2015
På toppen av Tjuvhanskollen.

Etter Tårntoppen måtte vi kjøre ganske langt på svingete veier. Pappa hadde glemt hva den siste toppen i Sør-Aurdal het for noe og så hadde han ikke sånn dekning, så vi måtte stoppe flere ganger for å prøve å finne det ut. Til slutt fant vi det ut, men pappa klarte å kjøre feil, så vi måtte snu på en fæl humpete skogvei. Da vi fant riktig vei, var den stengt med bom, men vi hadde heldigvis med sykler.

Så gikk vi på en traktorsti, men til slutt ble den borte og alt var bare høye busker, gress og kratt og inni der var det fullt av stikkete pinner som gjemte seg, hull og annet tull. Også hadde jeg bare en tynn taits. Nei, huff og huff.

Til slutt var vi på toppen, men jeg syntes ikke det var noe gøy. Pappa forsøkte å trøste med at det var den siste skogstoppen min.

Jeg sa vi måtte gå en annen vei ned, men den blei også grusom til slutt. Mose, vann, store steiner, breiner, hull og masse insekter.

Huff for en tur. Men det ble fint med ostepops i bilen og en lange hvilekjøretur til neste tur

Start date 29.06.2015 13:10
End date 29.06.2015 14:52

Hm.

Written by Olepetter 30.06.2015 14:57

Historien om Tjuv-Hans er nok mye mer spennende enn denne turen, Linn Therese!