Lyngen March 2024 Day 2 (26.03.2024)

Written by Sosnovsky (Juan Losada)

Ascents Store Koppangstinden (1,223m) 26.03.2024
Tafeltinden (1,395m) 26.03.2024

Vi sov greit i telte en av de kaldeste nettene jeg har sovet ute. Da vi våkna alt var frosset. Vi pakka alt i bilen bortsett fra teltet og kjørte til Lyngseidet for å spise frokost i butikken. Vi diskuterte hvor vi skulle gå denne dagen, det var meldt vind og kaldt. Vi bestemte å gå en tur fra Koppangen siden vi allerede var i Lyngseidet. På veien ditt la vi merke til at vi ikke hadde festet teltet i noe som helst og lurte på om vi kom til å finne telte da vi kom tilbake til stedet. Vi startet turen sent kl 10.30.

Først gikk vi opp Koppangstinden som hadde gamle skispor men ingen var på veien ditt denne dagen. Det var utrulig fin utsikt fra toppen og overraskende nok vindstille.

Da kjørte vi ned å gikk opp Tafeltinden. Det var mye folk på veien ditt som vanlig og så hadde vi god spor hele veien. Vi kjørte ned sørsida til Russedalen. Nok en gang var det kaldere på dalen enn på toppen. Vi gikk opp til skare NV for Goalborri og ned til bilen.

Vi spiste to store pizzaer i Lyngseidet og kjørte tilbake til teltplass. Heldigvis fant vi telte og denne natten var mye varmere enn natten før, kun 10 minusgrader.