Fannaråki (02.09.2023)

Höhenmeter 1.244m
Besteigungen Fannaråken (2.068m) 02.09.2023
Besuche anderer PBE Fannaråkhytta (2.068m) 02.09.2023

I løpet av sommeren bestilte vi tur til Fannaråki siste åpningshelga, etter et lite innfall. Prøvde å få med oss noen, men ingen hadde anledning. Uansett - Helga kom og vi kjørte direkte etter jobb på fredagen. Natta tilbringte vi i ei lomme på Tindevegen, med god utsikt mot Storen som fikk månebesøk. Dagen etter parkerte vi ved Turtagrø, og fikk oss litt frokost før vi startet på turen.

Månen og Storen
Mot Skagastølstindane fra stistart
Innover Helgedalen

Langdrygt innover Helgedalen, før vi endelig begynte på motbakkene etter en stund. Været var helt passe, og vi kunne nok håpe på litt utsikt på toppen. Tok en snarvei oppover veien som ikke var så veldig snarvei, kom til slutt inn på stien som tar oss til toppen. Herlig å jage mot 2000 meter.

Mot Styggedalsbreen fra litt oppi bakkene
Storen kommer til syne
Opp opp opp
Og på toppen!

Da vi kom på toppen tok vi oss noen timer i jerven-duken og nøt utsikten, før treretters med turmat ventet på hytta. Kvelden kom og vi inntok sovesalen. Første natt over 2000 meter i Norge for min del. Da vi våknet hadde det snødd inn vinduet, og det lå snø over hele gulvet rundt oss. Ute hadde vinteren meldt seg, og vi orket ikke drøye det alt for lenge etter frokost med å gå nedover. Snø ble til regn, men det var fortsatt fint å være på tur. Vel nede kom vi oss hjemover, der vi måtte løse en tvistesak med vrang leieboer.

Mot Storen
Satt inni fjellduken et par timer og nøt sporadisk utsikt
Så kom vinteren
Og litt lenger ned - høsten
Startzeitpunkt 02.09.2023 11:03

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.