Lille Venjetinden - Vestgjelet (21.05.2024)

Geschrieben von GeirI (Geir Ingebretsen) GSM

Startpunkt Venjesdalen (536m)
Tourcharakter Hochtour
Tourlänge 4h 54min
Entfernung 5,7km
Höhenmeter 1.290m
Besteigungen Lille Venjetinden (1.822m) 21.05.2024 19:05

Etter undervurderinga av soltininga i Vestgjelet dagen før blei det fristende å ta en ny tur. Fine værmeldinger for ettermiddagen og kvelden, så etter jobb tok jeg på nytt turen til Vengedalen.

Det var fine forhold opp Vestgjelet, og jeg fortsatte opp den stadig brattere snøflanken mot Lille Vengetinden. I toppen av bratta var forholda ustabile, og over kanten var det direkte råtten snø. Satte på skia igjen på toppflata, og få minutter seinere satt jeg i kveldsola på toppen i stille og varmt vær.
Etter noen fine svinger på supert føre fra toppen, tok jeg skia på sekken igjen over kanten og ned bratteste henget. Under rådene forhold tok jeg ikke sjansen på å kjøre ned på ski. Et gjennomslag med påfølgende fall ville ikke være noe særlig... Satte etterhvert på skia og koste meg ned Vestgjelet i kveldssola.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.