Kvamsfjellet (12.05.2024)

Höhenmeter 430m
Besteigungen Kvamsfjellet (399m) 12.05.2024
Besuche anderer PBE Håvarden (396m) 12.05.2024

Jeg og Natasha kjørte ut i Masfjorden i dag. Slapp henne av langs Austfjordvegen ved Hope, like sørvest for Mjanger. Hun syklet hjem igjen herfra. Jeg kjørte inn anleggveien til Hopsvatnet, som går like nedenfor. Kvamsfjellet var en av to topper jeg hadde på programmet i dag.

Mistet dekningen da jeg kom inn hit og fikk ikke inn noe kart på mobilen, så var ganske offline. Det førte til at jeg valgte feil anleggsvei. Fulgte den som gikk på langs med Hopsvatnet på vestsiden. Den snirklet seg et lite stykke oppover, men fadet ut i intet lenger oppe. Terrenget var lettgått, åpent og oversiktelig, så det var ikke noe problem. Var online igjen og fikk tilbake kartet. Navigerte meg deretter direkte opp til toppen av Kvamsfjellet i delvis bratt terreng.

Videre bort til Håvarden og deretter direkte ned til anleggsveien ved Dalstræet. Fulgte så denne veien helt ned til bilen. Var selvsagt denne jeg skulle valgt både opp og ned, menmen, slik går det når man ikke har kart.

Kart

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.