Fjellenden (24.04.2024)

Höhenmeter 225m
Besteigungen Fjellenden (1.143m) 24.04.2024 16:37
Freningfjellet (1.142m) 24.04.2024 16:55

Sluttet litt tidligere på jobb i dag for et tannlegebesøk på Fagernes, og da benyttet jeg sjansen til et par turer etterpå. Været var ikke det beste, men satset på ålreit føre iallfall. Kjørte opp til Danebu og videre til skibakken. Jeg får helt hetta av hyttefelt som her, men et pluss at det ikke var folk å se i dag. Det dalte ned en blanding av regn, snø og hagl. Jeg klinte på noe skismøring på fjellskia og fulgte skiløype et stykke før jeg tok av mot Fjellenden. Føret utenfor sporet var mye bedre, og etter hvert fikk jeg feste som gikk over til klabbing. Ikke all verden med utsikt, men været lettet litt, så jeg svingte bortom Freningfjellet på returen. Tok det pent siden det var vanskelig å se snøkonturene, og det var skavlete. Det kom en durabelig haglbyge med isoporbiter før det ble litt opphold igjen.

Freningfjellet.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.