Ponta de Sao Lourenco (02.12.2022)

Geschrieben von NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Tourcharakter Bergtour
Tourlänge 2h 51min
Entfernung 9,3km
Höhenmeter 629m
Besteigungen Ponta de Sao Lourenco-155 (155m) 02.12.2022 11:04
Ponta de Sao Lourenco-175 (175m) 02.12.2022 12:59
Cabeco das Pedras Brancas (162m) 02.12.2022 13:40

Resten av gjengen skulle på shopping i dag, og det er ikke noe for meg, så da ble det tur alene i dag. Alene og alene, det var hundrevis av andre mennesker på stien ut til den ytterste klippen i dag, så det var tidvis å gå i kø på turen utover. På returen tok jeg imidlertid turen oppom andre topper, og der var det mindre stier og ingen andre enn meg.

Turstart ved parkeringsplassen. Turens siste topp til venstre i bildet
Utsikt mot den ytterste klippen som er dagens første topp
Tilbakeblikk mot turstart
Her var det et stikryss, men begge stien gikk bort til toppen. Jeg valgte den til venstre, da det var mindre folk på den.
Slitent skilt på toppen. Det regnet og blåste friskt her oppe, og jeg fikk vinden rett i mot på tur ned igjen
Skikkelig surt vær på tur ned igjen
Fra turens andre topp og tilbake mot den første toppen. Her oppe var det ingen andre enn meg
Turens to neste topper i siktet. Den ut til høyre stod jeg over i dag
Tilbakeblikk på turens to første topper, fra den tredje
Da blir det å sette kursen nedover igjen og bort mot turens siste topp

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.