Pico Grande (01.12.2022)

Besteigungen Pico Grande (1.655m) 01.12.2022 11:10
Pico do Cavalo (1.347m) 01.12.2022 11:10
Pico do Cerco (1.620m) 01.12.2022 11:10

For å få et avbrekk fra høsten, ble det en tur til Madeira. BMK, HMH, LMK, NEO og jeg tok en fellestur.
I går ble det en felles gåtur fra Funchal og til Camra de Lobos, men i dag skulle det bli topptur. Det var NEO og jeg som tok den bratte kjøreturen opp til turstart. Vi var begge syke med Covid forrige uke, så det gikk litt tungt i motbakkene, men ellers var det en flott tur

Det var akkurat plass til også bilen vår ved parkeringsplassen, som ikke er stor. NEO er klar til tur. Pica Grande i bakgrunnen
Murte trappetrinn i den første motbakken på innmarsjen
Utsikt over Nonnenes dal og mot Pico do Areiro hvor man kan gå den mest spektakulære stien til Pico Ruivo
Skyene var på tur innover fjellet, og her her Pico Grande delvis dekket av tåke
Tilbakeblikk et stykke inne i fjellet
Ganske kupert innmarsj på veldig flott sti
Vi klarte først å gå forbi stikrysset, men forstod raskt at noe var feil, og snudde og tok av opp stien mot Nonnenes Dal
Det ble en flott dag med tåke som kom og gikk
Vi tok matpause litt nedenfor toppen, og her var det en regnbue, med Pico do Cerco i bakgrunnen
Da er det kun igjen det lille klyvepartiet opp på selve toppklippen. Det er sikret met wier siste biten opp

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.