Dinara (24.07.2022)

Geschrieben von AWurst (Adam Waarst)

Tourlänge 4h 44min
Entfernung 15,5km
Höhenmeter 1.344m
Besteigungen Dinara (1.831m) 24.07.2022

På vej hjem op af Kroatiens kyst besluttede jeg mig for at jeg havde fået nok af andre turister og badeferie. Derfor stod jeg tidligt op, efterlod kæresten til at blive liggende ved vandet hele dagen og kørte 1½ time ind i land til foden af Dinara. Her fandt jeg lyn hurtigt parkeringen og begav mig ud på en godt markeret sti. Det var varmt. Det var rigtigt, rigtigt varmt. Temperaturen lå på omkring de 40 grader omkring middag og stigningen var ikke stejl men den var bare jævn uden nogle former for afbrydelser. Men efter 3 timer stod jeg på toppen. Kunne nyde stilheden alene og den gode udsigt. Mødte kun 6-8 andre på vej mod toppen. Nede igen skyndte jeg mig ind i bilen til A/C'en og kørte de 1½ time tilbage til kysten for at få en velfortjent dukkert.

Benutzerkommentare

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.