Valviktinden (19.08.2019)

Ascents Valviktinden (780m) 19.08.2019
Visits of other PBEs Valvikdalen p-plass (30m) 19.08.2019

Etter å ha satt av Hilde Kari på jobb, kjørte jeg nordover forbi Valvika for å bestige Valviktinden. Parkerte på parkeringa til Bratthammeren, og gikk de første 500 meterne langs denne imponerende klatreveggen. Mange ruter som fristet til en annen gang!

Bratthammeren - Inspirerende klatrevegg
Mot Steigtinden. Starten er bak berget i bunnen av bildet

Gikk bratt og kronglete oppigjennom bjørkeskogen, men det bedret seg fort da man kom over tregrensa. Fortsatt bratt, men det var lettgått. Noen klyvetak her og der, men ellers fint opp til skaret mellom Valviktinden og Litltinden. Herfra fin sti til toppen. Herlig utsikt over toppene i Sjunkhatten Nasjonalpark, samt fjell jeg drømmer om i Lofoten og på Kjerringøy. Spesielt Strandåtinden fikk noen lange blikk. Satt her litt før jeg begynte på returen, som gikk samme vei som opp. Fin og rask ettermiddagstur for Bodøværinger.

Mot Bodø
Panorama - i hovedsak mot nord