Midtstrandnuten, kommuntopp Evje og Hornnes (12.05.2020)  3

Ascents Midtstrandnuten (790m) 12.05.2020 13:41
Visits of other PBEs Gyvatn parkering (578m) 12.05.2020 15:40
Kolandvegen (509m) 12.05.2020 17:18

Her gikk vi på en blemme, opptimister som vi er trodde vi at vi kunne kjøre inn til Gyvatn. Vi hadde ikke 50 kroner så det ble 100 i kassa ved Espelid, men den kjøregleden tok brått slutt ved en snøfonne etter noen få 100 meter. Fikk baksa bilen inn på en plass og la i vei innover. Opp til 1 meter snø på veien, men heldigvis bar det ganske bra. Mye snø i området, så vi fulgte vannkanten innover. Her var det delvis snø/isrester som vi kunne gå på. Angrep toppen rett opp i et bratt skar som var snøfritt halveis opp. Deretter ble det litt baksing på snø som bar for det meste. Mye vind på toppen. Vi valgte en litt anne rute ned til vannet da vi kunne utnytte noe snøflekker. Uveisomt siste delen. Deretter samme rute langs vannet tilbak. Ble en noe lenger og mer slitsom tur enn planlagt dette.

PS Mye beverettenlatenskaper i området, blant den fine beverdammen som ligger rett parkeringen ved Gyvatn.