Romsdalshornet - Rauma (23.08.2021)  5

Characteristic Alpine trip
Ascents Romsdalshornet (1,550m) 23.08.2021

I dag parkerte vi innerst i Venjesdalen. Startet etter stien bratt opp fjellsiden. Et kort parti var rødmerket og stien forsvant etterhvert. Vi så noen rappell-fester og valgte å klyve i den retningen. Det ble nok i det drøyeste laget, men gikk helt greit. Videre til et parti som ledet opp i passet mellom Lillehornet og Romsdalshornet. Her ble et nytt utsatt klyveparti forsert. Videre var det en del klyving som gikk forholdsvis bra. Herlig følelse å nå Romsdalshornet og en utsøkt utsikt.

Bilder:

Fantastisk og skremmande

Written by Esone 26.08.2021 18:45

Heilt fantastisk flotte bilete. Samstundes er det lett å sjå at de har god erfaring, og er teknisk dyktige til å ta dikka fram i bratt terreng. Forstår etter tekst og bilder at de gikk usikra. Eg håpar at dette IKKJE inspirerer folk med ferdigheiter litt under dikkas nivå til å prøve det same. Håpar også at neste prosjekt ikkje MÅ bli meir ekstremt. Lykke til, og håpar de ikkje får alvorlege uhell.

Grattis!

Written by Skippy 26.08.2021 17:08

Er fornøyd med bruk av hjelm!

Romsdalshornet.

Written by BjørnF 25.08.2021 19:47

Jeg er helt målløs og litt skrekkslagen. Flotte bilder og nesten helt greit å se på når en sitter trygt i stolen.