Storstolpan (27.05.2019)  5

Ascents Storstolpen (977m) 27.05.2019

Kvaløya P.F. 100

Selv om snøen forsvinner i rekordfart er det fortsatt mange godbiter igjen i Troms. Planen var egentlig å ta en annen topp idag, men siden jeg ikke har vært på Storstolpan så gikk turen rett og slett hit. Det var ingen dum ide. Godt å varmt og så og si ingen vind på toppen gjorde dette til et utmerket valg.
Parkerte på parkeringen før man begynner å kjøre ned mot Rekvik. Måtte bære skia kanskje 500m ca. Var meget overrasket at jeg ikke måtte bære de lenger. Herifra kunne skia være på helt til topps. Selv om det er heftig slush føre så gikk det overraskende greit. På vei opp møtte jeg kun 2 andre som var på vei ned. Rimelig oppkjørt, så her ser man at toppen er en favoritt på denne tiden av året.
Storslagen utsikt fra toppen i alle retninger!!

Startsted
Vannet før siste bakke helt opp
Toppen
Utsikt mot Skamtinden
Skamtinden
Mot Hollendaren bak
Ersfjorden

Kvaløya.

Written by opps 27.05.2019 23:24

Kvaløya ser helt fantastisk ut med alle de spisse alpine toppene. Må nok nordover engang igjen... Flotte bilder du deler, takk skal du ha.

Storstolpan

Written by otto 27.05.2019 21:42

Dette så jo fint ut, spesielt mot Sessøya. Ypperlig sommertur dit.