Nordlystur til Lakstinden (17.12.2018)

Ascents Lakstinden (455m) 17.12.2018

Høytrykk i Tromsø må jo utnyttes og denne gangen gikk turen med start 21.00 til Lakstinden. Med ca. 60% måne ga det oss ekstra lys denne kvelden. Nordlyset kom og gikk hele kvelden så ble en fantastisk tur. Pakket ned noen ved kubber for å lage et bål på toppen. Her ble det godt og varmt med varm drikke og litt snacks. Perfekt kveldstur i mørkesesongen!

Opp siste ryggen
På toppen
Bål kos
Sommarøy i sikte
3 musketerer

Mørketid i Tromsø

Written by TERJES 19.12.2018 13:57

Ja, her trengs det ingen hodelykt. Det flotte nordlyset og månen lyser opp. Forbausende lite snø i Tromsø. Kan du prøvegå Namdalfjellet i Namdalen (Tromsø) for meg? Jeg er fra Namdalen i Trøndelag, og Tromsø,s svar på dette ligger 995 km fra meg. (Namdalfjellet ligger på pf100 lista i Tromsø)

Sv: Mørketid i Tromsø

Written by uglefisk 19.12.2018 17:12

Jeg var i Nakkedalen og guidet etter nordlys forrige helg. Veldig isete da vi hadde 4 dager med regn forrige uke. Så akkurat nå tviler jeg på at det er noen anbefalte forhold å gå etter. Kommer det litt mere snø så kan jeg godt ta turen dit å sjekke:)