Mitt skip er lastet med fjell som begynner på S. (11.08.2014)  3

Written by waaktaar (Kalle)

Start point Stålane
Endpoint Stålane
Ascents Steinhø (1,337m) 11.08.2014
Storhøi (1,349m) 11.08.2014
Stålhø (1,229m) 11.08.2014
Sundtjønnhaugen (1,083m) 11.08.2014
Undertegnede ved varden på Sundtjønnhaugen

Jogge/gå-tur siste dagen av sommerferien. Skikkelig drittvær med regn og mye vind. Startet ved Stålane og gikk rett opp på Stålhøe, noe som var en tung start i seig lyng. Videre ned på stien til Storhøi. Storhøi virker som en fin topp, men desverre var det 20 meter sikt store deler av veien opp. Få bilder i dag, med andre ord (hadde bare med meg mobilen, så fine ble de definitivt ikke uansett). Kjapt ned igjen og opp på på Steinhøe. Fulgte stien ned på andre siden. Her kunne jeg nok tatt av sørover et par-tre hundre meter etter toppen. I stedet ble det en lang omvei, men fikk i alle fall jogget litt på veien.

Vel tilbake til bilen tok jeg meg en bolle og en kopp kaffe før jeg kjørte cirka en kilometer tilbake på veien. Parkerte ved den stengte veien mot Sundtjønnhaugen og jogget innover. Etter at veien tok slutt ble det mye bushing blant sau og bjørk før jeg fant toppunktet. Jogging tilbake. Totalt gjennomvåt, men heldigvis fungerte setevarmeren i bilen.