Høgstefjellet, Veten og Tellevikafjellet (06.08.2014)

Written by Frost

Start point Falkangerveien P-plass (220m)
Endpoint Falkangerveien P-plass (220m)
Ascents Høgstefjellet (464m) 06.08.2014
Tellevikafjellet (391m) 06.08.2014
Veten i Åsane (486m) 06.08.2014

Etter turen på norgårdsfjellet med utsikt høgstefjellet og veten dagen før bestemte jeg meg for å ta turen til resten av toppene i området. Takket være Camelias gamle iPhone som jeg har på lån fant jeg tilslutt falkangerveien og parkerte bilen på toppen. Herfra siktet jeg meg inn mot veten. det tok ikke lang tid før jeg angret på den noe overdrevne bekledning og det faktum at jeg verken hadde sekk til å legge klærne i etterhvert som de kom av kroppen eller hadde tatt med drikke. Fra toppen av veten bar det ned mot postveien, her fant jeg både en bekk hvor tørsten ble slukket og en sti mot høgstefjellet. Fra høgstefjellet fulgte jeg bandet nordøst for baugtveitstemma mot tellevikafjellet. På toppen vurderte jeg å fortsette mot norgårdsfjellet, men droppet det på grunn av tørsten. Dermed bar det ned til Falkangerveien.