Vetan. Martin. (31.07.2014)  3

Characteristic Walk
Ascents Holtekjæråsen Sydtoppen (50m) 31.07.2014
Vetan (100m) 31.07.2014

Jeg benyttet den årlige samlingen med oss fire hybelkameratene fra studietida på hytta på Hvasser hos Jørn til en topptur i år. Jeg trodde jeg skulle få lurt med flere enn en, men Martin stilte heldigvis opp som turvenn på noe av de letteste kommunetoppene som finnes. Første topp på lista var kommunetoppen på Tjøme. Vi benyttet bilen frem til et lite gårdsbruk 4-500 m syd for toppen og gikk i sandaler og "fin-T-skjorta" opp stien til toppen. Martin, som er o-løper irriterte seg over en 30-sekunders bom på toppen. Vi fulgte nemlig stien litt for langt til høyre.

Deretter kjørte vi over til Nøtterøy og opp forbi et lite steinbrudd 2-300 m nord for Vetan. Gikk videre på beina oppover asfaltveien til gjerdet hvor vi elegant smøg oss under. Kikket deretter etter schaferhunder og sersjanter før vi gikk de siste 50 m til topps.

Dette var to topper i fantastisk fint vær og returen til Hvasser ble benyttet til ølkjøp på Kiwien på Kjøpmannskjær og kvelden var reddet med god samvittighet og mye godt øl!

Martin på sin andre kommunetopp, Holteskjæråsen. Storfornøyd og uten gnagsår.

Martin på sin tredje kommunetopp, Vetan. Fremdeles ved godt mot og bare antydninger til gnagsår.