Gjemnes: Halsethaugen (01.08.2014)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point skilt Varden (90m)
Endpoint Skilt Varden (90m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Halsethaugen (284m) 01.08.2014

En etter frokost-tur til en ganske så intetsigende topp ;-) Hadde parkert på en ikke altfor koselig lomme ved et lite grustak. Litt grått vær men de verste bygene hadde gitt seg til vi kom oss ut av bilen etter en god natts søvn. Har campet fire netter på tunet i barndomsheimen til min gode turvenninne Linda på Straumsnes og fått meget godt stell og pleie med varm dusjmhver dag og fullpensjon inkl desserter hver kveld. Kunne fort bli for godt vant, derfor nødvendig å komme deg tilbake på veien igjen :-)

Fulgte skilting mot Varden. Fulgte traktorvei ca 300 meter og tok av fra denne like ved en hytte som lå på nedsiden av veien. Herfra gjennom litt tett skau og kratt nesten i rett linje mot toppens gps koordinater. Det gikk lettere enn fryktet. Toppen har lite utsikt og vi fant kjapt steinen som Otto hadde lagt ned. Retur samme vei. Så at andre i klubben hadde vært innom flere punkt, som Brannhaugen og Varden. Dette var for oss totalt utelukket :-D