Malmangersnuten (30.07.2014)  3

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Seimsvegen, Rosendal (16m)
Endpoint Samme (16m)
Ascents Malmangersnuten (890m) 30.07.2014 15:00
Visits of other PBEs Hjort (735m) 30.07.2014 15:27

MALMANGERSNUTEN, ROSENDAL

Vi var på en flott Kari Bremnes konsert i Borggården på Baroniet i Rosendal 29. juli, og overnattet hos gode venner i Rosendal. Denne dagen var planen egentlig Ulvanosa, men været var ikke optimalt. Hele fjellryggen lå innhyllet i tåke og regnbyene kom og gikk. Vi valgte derfor en kortere tur. Sammen med venn og husvert Johan F. Meyer og den lille, sorte meget spreke hunden Rakki av rasen Schipperke startet vi fra Johans sommerresidens i Rosendal og gikk den vanlige ruten til toppen. Ganske bratt oppstigning, spesielt siste stykket før vi var oppe på Hjort. Flott utsikt flere steder oppover langs stien.

Fra Hjort mot Snilstveitøy
... mot Rosendal
Johan på det flotte utsiktstedet Hjort

Fra Hjort slakere opp mot toppen der vi var oppe kl 15. Været var meget varierende. Kraftige regnbyer kom og gikk, så det ble av og på med regntøyet for min del.

Malmangersnuten med regn på linsen!
Flott lys over fjorden bak Snilstveitøy

Glatt og sleipt på stien, så vi brukte omtrent like lang tid ned som opp. Turen ble avsluttet med et friskt sjøbad i bukten like nedenfor huset. Herlig! Takk til Johan for en fin tur til dette kjente fjellet og fotomotivet som på mange bilder og malerier tjener som bakgrunn for Baroniet i Rosendal.