Meall nan Tarmachan (05.07.2014)  5

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Ben Lawers parking (460m)
Endpoint Ben Lawers parking (460m)
Ascents Meall nan Tarmachan (1,044m) 05.07.2014
Meall nan Tarmachan SE Top  (923m) 05.07.2014

Meall nan Tarmachan

Tid for nok en ettermiddagstur til en munro. Denne gangen var målet en topp med enda vanskeligere navn. Parkerte på den øvre parkeringen ved Ben Lawers og la i vei på god sti. Oppe på ca 750 moh blåste det betraktelig mer, og både stillongs og fleece måtte på. Ikke akkurat sommervarmen som det var i Norge på denne tiden. Nådde toppen etter 1 time og 10 min, hvor jeg også møtte en annen turgåer (den eneste på turen). Tror ikke det er så vanlig å gå ettermiddagsturer til munros i Skottland.
Meall nan Tarmachan blir ofte kombinert med å traversere Tarmachan ryggen, noe som så ut til å være en fin tur, men dette hadde jeg dessverre ikke mulighet til.
På vei ned stilnet vinden noe, så det ble kun nødvendig med den tynne vindjakken resten av turen. Brukte 55 min ned igjen.

Trykk for å få frem bedre kart.