Slogen (22.07.2014)

Written by pjustad (Petter Justad)

Ascents Slogen (1,564m) 22.07.2014
Slogen Ø1 (1,204m) 22.07.2014
Visits of other PBEs Slogen - p-plass (50m) 22.07.2014

Tidlig start grunnet varme dagen i Øye noe som var veldig lurt. Vi gikk store deler av skogen opp før sola kom. Over tregrensa kom det en bitte liten trekk som gjorde varmen mindre plagsom. Kom opp til Kamelpukkel 2 hvor Zsorba (hund) kunne få i seg litt veske i form av snø og få rullet seg litt å kjølt seg ned litt. Opp til toppen ble det kjapp gange for å komme under 3 timer til toppen. Ankom på respektable 2:40. Toppen gir en fantastisk utsikt og oversikt over det mest man ønsker å se i området rundt.

Returen gikk ned til Kamelpukkel 2 og skoslalom ned mot Isavatnet og Urkedalen. Her traff vi på stien mellom Urkedalen og Patchellhytta noe som gjorde det til greit skuring å komme seg nedover. Noen valgte å frisk, nedkjølende dukkert i Storevatnet 735 moh. Før turen bar ned mot Urke Landhandel og bading i sjøen.

Flott tur på en ruvende topp men her er det heller ikke mange vannfyllingsmuligheter for man evt. går ned mot Isavatnet og Urkedalen. Finfin hundetopp.