Nordtinden (22.06.2014)  4

Start point Skulsfjord
Characteristic Walk
Ascents Nordtinden (640m) 22.06.2014

Det ble en artig tur med Ellen i dag. Hun er ei veldig trivelig jente og til tross ikke-så-inspirerende vær, var det faktisk ikke så vanskelig å komme meg ut på tur med henne som turkompis :) Verken jeg eller Ellen hadde lyst på flere timer på tur i tåke, så turvalget falt på Nordtinden. Den er kort og ikke så langt unna byen, så vi møttes etter lunsj og dro dit i 14-tida.

Ellen på veien opp den brede østryggen
Høststemning i fjellet!

Det var ganske mye vind i lavlandet da vi begynte turen fra Skulsfjord, men da vi kom opp i høyden ble det nesten vindstille. Fortsatt kjølig på toppen, så en fin sommerstemning fikk vi ikke. Fra omtrent 500moh ble vi møtt med tåke og så ikke noe annet enn tåke resten av turen opp til toppen.

Glade jenter på toppen
På turen ned igjen

På turen ned ble det litt leking og vi benyttet alle snøflekker mulig for å gå så raskt ned som mulig. Bortsett fra oss møtte vi bare to andre folk på fjellet. Synd at vi ikke fikk noe utsikt fra toppen, men det hadde vært flott å komme oss ute uansett.

Takk for en fin tur Ellen!