Toppen av Skarvet (30.03.2014)

Geschrieben von Flugis (Per Flugstad) GSM

Tourlänge 7h 46min
Entfernung 28,8km
Höhenmeter 1.075m
Besteigungen Folarskardnuten (1.933m) 30.03.2014
Folarskardnuten Nordøst (1.930m) 30.03.2014
Besuche anderer PBE Raggsteindalen Høyfjellstue (1.000m) 30.03.2014

Finvær og tur til Buskeruds høyeste og min SISTE kommunetopp i dette fylket. Reiste opp lørdag og parkerte ved Strandavatnet. Herfra tuslet vi over isen til Raggsteindalen Fjellstue. Før middagen rakk vi en liten tur innover Raggsteinsdalen. God middag sammen med gode venner før vi gikk rimelig tidlig til sengs. Dagen etter våknet jeg til en rød sol inn vinduet, ingen skyer, ingen vind og mildt. Etter en god fjellstuefrokost la vi i vei innover dalen. Fantastisk herlig, akkurat som jeg hadde sett fram til. Vi fulgte kvistet løype i starten og senere sommerstien opp til høyre for Veslebotn. Fulgte noen skispor nordøst for høyde 1731 og innover Hellevassfonni til topps. Stort flatt platå. På returen gikk vi om den 3 meter lavere Nordøstre toppen. Flott utsikt, fullstendig vindstille og skyfritt. Med på turen NilsOS med bedre halvdel og Frode. Virkelig en strålende tur med hyggelig turfølge.
Tips: Legg gjerne turen innom Raggsteindalen Fjellstue. De sliter med mindre og mindre besøk. Flott hytte som er åpen mars/april og 3 mnd på sommeren
Lengde 33 km til/fra bilen og 8 timer ute i det fine været søndagen.

Benutzerkommentare

Buskerud

Geschrieben von repelo 31.03.2014 15:12

Gratulerer med alle kommunetoppene i Buskerud!

Sv: Buskerud

Geschrieben von Flugis 31.03.2014 15:16

Takker. Neste mål blir de to siste i Oppland; Lesja og Skjåk!

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.