Ljosanbotn Eilivseggen Grånesene (12.03.2014)

Written by sveinh (Svein Haustveit)

Start point Ljosanbotn (704m)
Endpoint Ljosanbotn (740m)
Ascents Grånesene (1,441m) 12.03.2014

Knalldag på Mjølfjell, sol og vindstille. Vi henta avisa på stasjonen og la på feller. Gikk rett opp lia til Storabotn og opp på Eilivseggen. Flott utsikt i alle retninger. Møtte en gjeng fra Voss Folkehøgskole som hadde sovet ute og var på vei mot Fossdalsskavelen. For en gangs skyld ble det ikke Fossdalsskavelen på oss. HiLo (Hilde Løvik) er vanligvis bestemt på at vi må opp men idag rastet vi rett nedenfor Hestabotnvatnet og gikk så opp på Grånesene hvor vi ikke har vært før. Det er bare knutsverre (Knut S. Andersen) som har registrert bestigning. Dette ble første gang for oss ;-). Ingen stor prestasjon men toppen overasket med flott utsikt i alle retninger til kjente og kjære topper, vann og daler. et besøk anbefales. Ca 1 km avstikker fra standard turen til Fossdalsskavlen. Tok vanlig vei ned Hestabotn og over Borgarbuvann hjem.

Se også: Skiturer Mjølfjell

Raundalseggen
Utsikt fra Gråpnesene
Mot Borgarbuvann

Heldiggriser

Written by evenor 13.03.2014 09:42

Unner dere den flotte turen etter en heller vindfull vinter. Takk for tips! Jeg kommer nok til å legge inn en del turbeskrivelser etter hvert.

Flott dag på Vestlandet!

Written by knutsverre 12.03.2014 22:42

Kjekt med en turrapport fra Mjølfjell! Tydeligvis en nydelig dag på Vestlandet. Ser at Hilde (HiLo) og har hevet seg på PB-listene. Bra! Takker Hilde (og Nikko!) for skisporet til Fossdalskavlen 19.2.2014. Nydelig dag det også.