Valdresflya med Marte (10.11.2013)

Written by linntherese GSM

Ascents Steinstogonuten (1,488m) 10.11.2013
Pause på tur opp.

Første skituren

Det er jo ikke helt sant da, for jeg har gått masse på gamle skia mine i hagen, men i dag skulle vi på ordentli ski. Siden vi skulle på svømming etterpå og den ikke begynte før klokka 6, så reiste vi ganske seint.
Pappa visste ikke helt hvor han skulle parkerer og kjørte litt frem og tilbake før vi stoppet.
Det var ingen skiløype der vi gikk, så vi måtte lage spor selv. Det var litt glatte ski og litt kaldt, men både jeg og Marte var flinke og gikk og gikk. Vi tok en del små pauser for det gikk liksom ikke an med lange pauser, for da blei det jo kjeempekaldt.

Godt med varm saft.
Nesten på toppen.

Til slutt kom vi på toppen, og det var sååå fint. All snøen blei liksom helt rød.
Vi kunne ikke være lenge oppå der, for det var såå iskaldt, og så blei det snart mørkt. Ned igjen var det kjempegøy å kjøre og det tok ikke lang tid før vi var tilbake ved bilen.

Knall og fall.
Marte på toppen.

Etterpå spiste vi Pizza på Beitostølen før vi gikk og svømte. Kjempefin dag altså.

På toppen med litt sjokkolade.