Tre topper i Lillomarka (12.10.2013)

Written by ahaga (Arild Haga) GSM

Ascents Brennberget (441m) 12.10.2013
Ormtjernkollen (425m) 12.10.2013
Røvarkula (427m) 12.10.2013
Bevokst topp i Lillomarka

En fin lørdag for en topptur i Lillomarka. Jeg parkerte ved Kjul og gikk veien opp til Sinober.

Første topp var Ormetjernskollen. Jeg valgte å gå blåstien til Ormetjernet og så rett opp til toppen. Her er det bratt, men framkommelig. Tett bevokst topp og ingen utsikt. Fra toppen fulgte jeg en sti rett sørover til Sinober. En mye enklere vei.

Neste topp var Røvarkula. Hit valgte jeg å gå veien fra Sinober nordover til jeg fant en sti sørøstover retning toppen. Fulgte stien til myra og derfra gikk jeg på kurs rett til toppen.

Fra Røvarkula var neste mål Brennberget. Jeg valgte å gå rett på kurs. Terrenget på Røvarkula er fint, men det er et dypt drag mellom toppene. Det er kronglete å komme ned fra Røvarkollen og bratt opp til Brennberget. En skikkelig kondisjonstest. Ned fra Brennberget valgte jeg stien til Sørskogen, et mye enklere alternativ. Og fra Sørskogen er det bare å følge veien ned til Kjul.

Tre topper på en fin runde i Lillomarka.