Rusletur på Bjødalskampen (01.11.2013)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Bjødalskampen (1,158m) 01.11.2013

Hadde noen timer fri, og ville sjekke forholdene i fjellet med tanke på snø, samt om skomakeren på Fagernes hadde klart å lime gummisålen på støvelen min skikkelig. Det kosta bare 80 kr, og man blir jo nesten mistenksom av slikt. (Sålen holdt den, så skomakeren kan anbefales).

Ved Søndre Fjellstølen bomvei har de fortsatt ikke noen mulighet til å betale med kort, men heldigvis hadde jeg akkurat nok mynter til å betale de 40 kr bommen krever. Litt flaks. Parkerte så på parkeringa, og fant en sti i noenlunde riktig retning. Først i retning Fjellmyrskålin, men etter hvert delte stien seg, og jeg holdt til venstre i noenlunde retning Bjødalskampen.

5 cm hvitt pudder stort sett hele veien, og litt glatt her og der. Skyfritt mye av turen, men en del vind. Det var nok en omvei opp, men hva gjør det? Det gikk også noe i bjørkeskog, og med den lave høstsola som er nå om dagen, var det ikke mange strålene som slapp igjennom til meg. Postkasse og bok på toppen. Hadde tatt det svært med ro opp hit, ca 1:15.

Ga mer gass nedover, da jeg fant en kortere sti NED fra toppen, som skal publiseres, og som gikk ganske rett mot Søndre Fjellstølen. Får visst tracke flere stier her til sommeren - hvis tid. Nede igjen etter 3 kvarter fra toppen. Nå vil jeg ha skiføre snart!

Stien NED fra toppen anbefales opp.