Sykkeltur om Korpberget og Pinnikhaugen (22.09.2013)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Ascents Korpberget (447m) 22.09.2013
Pinnikhaugen (262m) 22.09.2013

Sykkeltur alene hjemmefra. Syklet over Saksumdalskjølen, og ned til produksjonsstedet for ved like ovenfor Reistad. Trodde veien til Korpberget tok av her, men ble usikker, og syklet oppover mot Paulstuen igjen, men etter litt fram og tilbake, tok jeg meg over grinda inn til vedproduksjonssstedet, og dette viste seg å være riktig. Etter 5 grinder kom jeg omsider opp til toppen. Noen meter ut mot Lillehammer fra fjernsynsmasta, var det et flott utsiktspunkt over Lillehammer. Ned igjen fra Korpberget, tok jeg ved den første grinda ned en god sti, og endte opp ved nedre Ramberg. Stien her var så bratt at jeg trillet sykkelen.
Syklet så ned til Vingar skole, og gikk opp ved skitrekket til toppen av Pinnikhaugen. Her var ingen utsikt av betydning, bortsett fra til boligfeltet ved butikken.
Fra Vingar skole tok jeg så Kastrudveien, som hadde mer stigning i begynnelsen enn jeg har merket med bil, til Jørstadmoen. Herfra baksida til Linflåa, og korteste vei hjem.
Tilsammen 58 kilometer, og 3 timer 38 minutter, derav sykkeltid 3.13.